Veronica Antonino

BERNS ASIATISKA / NEW YEARS EVE.

Nu har vi äntligen bokat våra planer inför nyår! Tjejerna kommer upp till Sthlm och firar tillsammans med oss på Berns asiatiska! 7 rätters och en fest efteråt ända in på små timmarna! Vi blir 8 pers och förväntningarna är skyhöga efter vad vi har hört om denna nyårsfest. Bara längtar ihjäl mig till att kicka in nästa år som har allt för mycket lockande planer som väntar. Framförallt till mina utlandsstudier, 85 dagar kvar tills jag sätter mig för flytt och studier i Milano, fjärilar blir till ett galet zoo i magen. Längtar så ja spricker.

FRIES BEFORE GUYS / BLACK FRIDAY.

ÄLSKAR min nya tröja jag fått av Hanna! Fries before guys ALLA dagar i veckan! She knows me way to good :-) Hon kom förbi jobbet och frågade vad mina planer var här om kvällen. Slutade med pommes i sängen somnandes till gossip gir hos henne! Vaknade till en soluppgång som lös igenom den mörka morgonen och jag hade en BLACK-FIDAY helg på jobbet att studsa iväg till! Sen dess har ja varit igång. Har fått lite flera julklappar klara och har nu bara ett fåtal kvar! Tidsoptimisten är bortom horisonten för tillfället. Planering = mindre stress. Ingen jul stress, sånt pallar jag inte med i år!

MONDAY - NEW (HAT) - WEEK.

NY vecka! Jag har köpt mig en ny hatt jag länge gått och suktat efter MEN kom på mig själv att jag åker till Berlin nästa vecka och hade shoppingförbud tills dess.. så ja tog mitt förnuft till fånga (ja vet, det händer ibland men inte allt för ofta) och lämnade tillbaka den bara några dagar efter. SÅ snygg men kändes lite onödigt nu... Men om tomten läser min blogg så är den ifrån Åhlens (Wera Stockholm) och kostar 349 kr *blink blink* ;-)

Jag har jobbat i princip alla dagar i sträck sen ja kom hem ifrån Vässan men idag var jag ledig, hunnit träna, laga mat, tvättat, städat lägenheten ifrån topp till tå och tagit mig en lång dusch med skrubb och inpackning. Låg och kollade serie ifrån badkaret o kom upp som ett blekt russin. Effektiva dagar är dom bästa! Imorgon ska vi ha AW med jobbet - Burgers och Bowling!

BYE VÄSTERÅS / NEXT: STOCKHOLM

Bye vässan! Next: Stockholm

God förmiddag på er! Idag vaknade ja upp till solsken och toppen humör, jag vet inte om det var solen som sken igenom fönstret eller om det var för jag skulle träffa Alice för frulle (förmodligen för att träffa Al) innan tåget gick tillbaka till verkligheten. Oj vad ja behövde vara ledig dom här dagarna, bara att få vila ut ordentligt och inte stressa för fem öre. Nu blir det hårt jobbade fram tills ja åker till Berlin och sen inför jul. Jag jobbar på julafton och alla dagar innan och efter så kommer inte hem för ens julafton kväll. Känns lite sådär att få vakna upp ensam i lägenheten i Sthlm och sen åka o jobba men sånt är livet. Jag som älskar julaftonsmorgonar, vakna upp till att min lillebror drar upp mig ur sängen och han ser det som en tradition och sitta och klämma paketen & gissar på vad det kan vara, min syster upptäcker oss och ropar på mamma som sen skäller på oss. Sen låter vi bli för 10 minuter....och sen är vi under granen igen sjungandes till Peter Jöbacks: Ja kommer hem igen till jul.

Nåväl, vi ses till jul Vässan! Nu sitter jag på tåget och ska åka och jobba till stängning! Ha en fin torsdag! :-)

ITALY TRIP AMALFI COAST - AMALFI / ATRANI

Next stop: Amlfi coast!! Vi tog oss ifrån Salerno och va nu långt ifrån vart vi en gång började i började Pulsano. Köp en guide-bok och en karta för lättast planering! Vad är det man vill se och vilka städer bör prioriteras? Amalfikusten skulle jag rekommendera för alla! Barnfamiljer som backpackers till en helt vanlig solsemester, det är otroligt vackert här och en bra utgångsplats för att åka på utflykter med zita-bus (bussbolaget) som finns lite här o var i Italien. Billigt och det smidigaste sättet! Bara ca 40-60 min ifrån Amalfi hittar man en annan stad som är otroligt vacker. Här gjorde vi utflykter till Positano, Grotta dello smeraldo osv. Vi hyrde ett rum i Atrani, förvänta er ingenting fancy men otroligt mysigt i trånga gångar som man delar med invånarna! Amalfi är uppdelat i två (Amalfi & Atrani) och har ca 10 mins promenad gångavstånd emellan. Vi stannade fler nätter än vad vi hade tänkt eftersom de va så otroligt fint här och ett bra ställe för att ta det lite lugnt ett tag, vi var på resande fot i stort hela tiden. Ny dag betydde ny stad, vilket var väldigt kul men ibland behöver man bara ligga på playan 2 heldagar. Här är det mycket varmare än i norra Italien, vi låg och smälte bort i 37 grader typ...haha! Nästa inlägget berättar jag om Positano och våra dagsutflykter :-)

ITALY TRIP - WELCOME TO CAPRI ISLAND

Den enorma kön för att kliva på färjan som tar en till Capri! Va ute i god tid :-)! Färjor och båtar går ifrån Salerno (där vi tog den ifrån, 2 stopp med tåg ifrån sant Angelo, aka där hostlet låg) Positano, Amalfi och Ischia...om man inte har en superrik suger-daddy som äger en yacht o plockar upp en på en nice pir någonstans i Medelhavet. Vilket så inte va fallet :-)))) Kösystem i en timma - jajamen!

Vi åkte upp i liften som tog ca 15 minuter upp och finare utsikt får man leta efter. Man såg över hela ön och mitt Italien-hjärta smälte återigen. Detta land gör mig aldrig förvånad eller besviken, när man tror man sett den allra finaste utsikten så väntar bara nått ännu vackrare på andra sidan. Minns bara att hakan var nere och släpade efter alla: jag-kan-inte-hantera-denna-vackra-naturen-moment. Mitt kära Italien <3

Som ni kanske kan lista ut så är Capri en DÖ-dyr ö i Italien, här håller LW, Armani, Gucci och Pradas sommarstugor till...if you know what I mean och den reskassan hade vi knappast...återigen where is my suger daddy at? En natt på ett hotell kostade ca 1.000 euro, det vill säga 10.000 kr (FÖR EN PERSON!!) och då var det en helt okej utsikt. Här ligger gigantiska yacht med kändisar som Beyonce och Kim Kardashian till på solsemestrar. Jag förstår varför dom väljer denna ö, bara jag klev av färjan så blev jag kär. Ön är som sagt dyr och att bara åka dit med dagstur båt kostade ca 700 svenska kr (tur och retur) För den som vill shoppa och äta god lunch är det en perfekt ö. Här finns allt inom lyx till standard priser på bra restauranger

Här kryllar det av turism & där av dom skyhöga priserna, nått ja kan rekommendera att faktiskt kosta på sig en guide som tar dig och dom andra han lyckats övertala i kön innan du kliver på färjan (thank god for that för annars hade vi inte kommit en meter med kön av taxi och trafiken) Man åker runt i en mini-buss och kör på sjukt smala vägar med ca 1cm mellanrum i trafiken...haha! Snacka om att få hålla i sig! Vi åkte för att få se dom mest finaste utsikterna och bästa stoppen för att få en fin upplevelse av Capri (som är uppdelat i två och vi besökte båda) Man blir ett litet crew för några timmar och man hinner också få ensam tid och spendera på ön. Om ja inte minns helt fel så hette vår guide Paolo, som för övrigt know he's shit. Jag tvivlade först på den typiska guide-carpin då ja inte gillar att göra som ALLA turister gör men han kunde garantera oss att om vi inte var nöjda så skulle vi inte ens behöva betala (man betalar när man åker hem) och OJ vad ja fick äta mina ord. TA EN GUDIE redan när ni inväntar båten för tusan!!! Ni kommer absolut inte ångra er.  Nu ska ja sova, börjar formas till en nattuggla. Natti!

throwback TO MY SUMMER TRIP IN ITALY.

Hallå igen! Jag har ju skrivit flera inlägg om min Italien resan jag och min syster gjorde i somras i några veckor och ja tänkte jag skulle fortsätta med det i några inlägg framöver...har helt glömt bort det! Andra resor och inlägg om dom kom lite i vägen! Jag ska försöka memorera bra tips på hotell, hostel, restauranger osv. Har så mycket bilder att visa så i ärlighetens namn vet ja inte ens vart ja ska börja igen. Jag måste gå igenom allt en gång och se vad som är mest roligt att veta/skriva om osv. Vi börjar lite lätt här med lite throwbacks för att börja memorera platser. Nästa stop ja skulle berätta om va Capri right? Måste bläddra tillbaka i arkivet och se efter! Håll utkik friends! :-)

SÅ! NU NI! Nu ska jag göra det mycket lätt för er: HÄR UNDER kan man läsa om dom tidigare inläggen om Italien-resan, trycker man på länkarna så kopplas man automatiskt till inläggen! Fiffigt va? Tydligare än såhär blir det nog inte :-)

- SYD ITALIEN - Marina de pulsano. DEL 1 (första inlägget)

SYD ITALIEN - EUROPAS MALDIVERNA - DEL 2 (2:a inlägget)

SYD ITALIEN - ALBEROBELLO DEL 3 (3:e inlägget)

SYD ITALIEN - OSTUNI, DEN VITA STADEN. DEL 4 (4:e inlägget)

SYD ITALIEN - ORIA - FAMILY. DEL 5 (5:e inlägget)

BYE SYD ITALIEN! - NEXT STOP: NAPOLI & SORRENTO.. DEL 6. (6:e inlägget och senaste)

MÅNDAG // DAYS OFF.

Hur kan det lilla i livet som frukost göra hela ens dag SÅ mkt bättre? Coffe IS everythin'.

GOD eftermiddag på er! Hänger nere i vår gillestuga med tända ljus. Jag har legat sträck-kollat på Heroes hela förmiddagen, min gamla favorit serie som ja alltid kollade på när jag var yngre. Kanske var ca 5 år sedan ja kollade igenom den sist! Om ni inte sett den så bör man! Perfekt serie för den som vill ha mysiga hemma kvällar med seriehäng nu när det är mörkare. Många avsnitt och 4 säsonger, Har sträck-kollat typ 10 avsnitt (om inte mer..) senaste dygnet, haha standard! Den är väldigt spännande med andra ord (trots att ja sett den typ 3 gånger...) Annars älskar ja att bara sitta här nere i källaren, alla mina gamla möbler i ett rum. Känns lite som om att sitta i min gamla lägenhet fast med en brasa! Tända ljus, filtar, och bara soffhänga i pjamas. Precis vad ja behöver, bara några dagar off även om ja lätt blir rastlös, tur ja bokat in ett spinningpass ikväll med tjejerna. Dags för att svettas och ta fram lite positiv energi, vilket man får av bra mat och träning! Och tjejerna ofc ;-) Ha en bra måndag!

THE PERFECT BLACK SKIRT.

Next need to buy: The perfect black skirt. Lika snyggt med strumpbyxor som utan och den passar i princip till allt. Stickad polo instoppad i en svart skinnkjol. Höga stövlar och håret uppsatt i en donat med stora glänsande örhängen (how about hm X Balmain)? dom gröna tänkte jag mig...Tror jag precis bestämde min julaftons outfit :-) (Yyyyeeey!)

HAPPY BIRTHDAY DARLING!

Happy B-day GIRL !!!

LOVE YOU - Tack för en super kväll !!! Got nothing but love for this crew.

JULMARKNAD I SKULTUNA.

Hej på er igen! Hoppas alla har haft en fin helg! Jag har fått lite ledigt så ja stannar hemma i Västerås tills på torsdag, rena rama vaycay om ni frågar mig & de tackar man inte nej till. Igår efter lunch åkte vi ut till Skultuna för julmarknad. Mormor och Martina följde också med! Super mysig stämning och ja fick äntligen mina brända mandlar...viktigt ;-)! Vi strosade omkring till julmusik tillsammans med mycket folk, efter de åkte vi hem till mormor på kaffe och fika! Mysig dag.

GOD MORGON LÖRDAG!

God morgon/förmiddag på er! Somnade sent igår men vaknade upp redan vid 09, ville helst dricka kaffe framför tven i timmar till nyhetsmorgon men lite ångest kröp fram då ja inte kunnat träna på hela veckan så jag och mamma satte på oss träningsskorna och tog ett varv i spåret. Skönt och få komma ut i naturen även om vädret va bra trist. Efter lunch åker vi till Skultuna för året första julmarknad, ska bli mysigt. Jag ska köpa brända mandlar (ÄLSKAR!!) och kanske unna mig en varmchoklad. Ikväll ska vi fira vår kära Elin med silvertema!

HOME IS WHERE YOUR HEART (CAT) IS.

.....och där mamsen är ofc. Go kväll på er! Landat hemma i Västerås framför brasan med en spinnandes katt & min kära lillebror bredvid mig. Vi ligger och lyssnar på John Mayer på undervåningen till det sprakande ljudet ifrån brasan. Inget slår detta fredagsmys vill ja lova. Hann umgås en liten stund med tjejerna framför Idol innan mamma hämtade mig. Jag mår mycket bättre idag, huvudvärken är borta och nu hoppas ja bli kvitt förkylningen också. Lyckades nyss tända om elden.....JAG om någon borde inte ens få hålla i en tändsticka...Förhoppningsvis kommer ja inte bränna upp huset IKVÄLL..iaf (!!). Nu ska ja fortsätta gulla med min katt medan min familj sneglar på mig för jag dom tycker jag är super töntig som pratar bebis-språket med katten som är så gullig så man dör söt döden all over, what to do, mama is home right?.... ja ni hör ju... tur man bara blir blödig då o då. Kattgos är det bästa goset....sa hon och slutade med 15 katter & en rödvins-flarran halsande, 50 bast i en lägenhet kedjerökande i en leopard päls. Typ....?